Hvorfor småbedriften din bør bli mer miljøvennlig i dag

Hvorfor småbedriften din bør bli mer miljøvennlig i dag

Mens bedrifters bærekraftige initiativer er populære, har småbedrifter vært tregere i utviklingen. Det er synd ettersom det er lettere for småbedrifter å skifte mot bærekraftige alternativer enn det er for større bedrifter. De er også i mer direkte kontakt med sine ansatte, kunder og leverandører, noe som gjør det lettere å forenkle det partnerskapet som miljøarbeid krever.

Så, her er fem grunner til at bedriften din bør omfavne bærekraftig utvikling!

Det lokker talent

Store bedrifter kan lokke de beste og smarteste med store lønninger og mange fordeler, osv. Hvordan kan en småbedrift konkurrere?

Siden flere folk bryr seg om sine miljømessige fotavtrykk, kan å gjøre bedriften din mer miljøvennlig være en viktig strategi for å finne og beholde talent. Bærekraftighet er spesielt sterk blant såkalt “millennials”, som liker selskaper med sterk etikk når det gjelder miljøet.

Dette bidrar til å gjøre ansatte engasjert. Selv om de forventer arbeidsgivere til å ta ledelsen når det gjelder bærekraft, ønsker de fleste ansatte å være en del av samtalen. Ved å involvere de ansatte i bedriftens bærekraftige initiativer, kan du øke moralen og gjøre dem mer engasjert i virksomheten.

Det er mer effektivt

Småbedrifter bruker mye penger på energi. Å redusere energibruken er en av de raskeste måtene å gjøre driften din mer miljøvennlig, og det krever ikke noen kjempestor innsats. Enkle forandringer som å slå av lysene, datamaskiner og kontorutstyr når de ikke er i bruk, gjenbruke bedriftens avfall, kjøpe energieffektive lamper og kontorutstyr kan resultere i betydelige besparelser.

Men det er ikke bare energieffektiviteten du har å vinne. Dine ansatte kan også bli mer produktive på grunn av at de liker arbeidsplassen deres!

Kundene krever det

Helt naturlige rengjøringsprodukter. Økologisk dyremat. Biologisk nedbrytbare bleier. Spisebrikker laget av naturlige materialer. Ved å bare ta en kort spasertur gjennom butikken ser man at forbrukerne i dag bryr seg om deres innvirkning på miljøet. Folk forventer bedrifter å operere ansvarlig og også bry seg om miljøspørsmål. Dessuten er kundene ofte villige til å bruke litt mer penger for miljøvennlige produkter og tjenester.

Det genererer velvilje

Bedrifters rykte er en av de viktigste tingene. Småbedrifter, må spesielt ha et godt rykte. Og i dag deler folk sine kundeerfaringer på sosiale medier og vurderer nettsteder.

Deltagelse i bærekraftig utvikling bygger velvilje og tillit gjennom en felles bekymring for vår naturlige miljø, noe som vil belønne bedriften din med kundenes tillit, lojalitet, og en positivt selskapsbilde. Noen ganger er målet å være mer miljøvennlig basert på enkle bekymringer hos alle bedrifter. Andre ganger er det en mer følelsesmessig motivasjon. Uansett hva årsak er, kan bærekraftig forretningsdrift gi kjempebra resultater for selskapet, dets kunder, og verden rundt dem – så bli med!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *